czwartek, 18 września 2014

Kryteria oceny roprawki (NaCoBeZu)


Treść 4 p.
3 p.
2 p.
1 p.
0 p.
* praca odnosi się do problemu sformułowanego w temacie
* przedstawia stanowisko autora
* zawiera trafną i wnikliwą argumentację
* zachowuje logikę wywodu (podkreśloną segmentacją tekstu), w tym formułuje wniosek
* praca odnosi się do problemu sformułowanego w temacie
* przedstawia stanowisko autora
* zawiera trafną argumentację
* w przeważającej części zachowuje logikę wywodu
* praca w przeważającej części odnosi się do problemu sformułowanego w temacie
* przedstawia stanowisko autora
* zawiera częściowo trafną argumentację
* praca jest luźno związana z problemem sformułowanym w temacie
* przedstawia stanowisko autora
* zawiera próbę argumentacji
* praca nie odnosi się do problemu sformułowanego w temacie
lub
praca nie zawiera argumentacji


Cechy uwzględnione na skali:
1. Zgodność z tematem – odniesienie do problemu sformułowanego w temacie.
2. Stanowisko autora wobec problemu (sąd wyrażony pośrednio, sąd wyrażony bezpośrednio – postawiona teza lub hipoteza).
3. Trafność i wnikliwość argumentacji.
4. Logika wywodu (błąd rzeczowy zakłócający logikę wywodu powoduje obniżenie oceny o jeden poziom).

Segmentacja tekstu
1 p. – segmentacja konsekwentna i celowa
0 p. – segmentacja przypadkowa lub brak segmentacji
Styl
1 p. – styl konsekwentny, dostosowany do wywodu argumentacyjnego
0 p. – styl niekonsekwentny lub niedostosowany do wywodu argumentacyjnego
Język
2 p. – dopuszczalnych 5 błędów (składniowych, leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
1 p. – dopuszczalnych 6 błędów (składniowych, leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
0 p. – powyżej 6 błędów (składniowych, leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
Ortografia
1 p. – dopuszczalne 2 błędy
0 p. – powyżej 2 błędów
W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
1 p. – dopuszczalne 3 błędy
0 p. – powyżej 3 błędów
Interpunkcja
1 p. – dopuszczalne 3 błędy
0 p. – powyżej 3 błędów
W przypadku uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
1 p. – dopuszczalne 4 błędy
0 p. – powyżej 4 błędów
Uwaga!
W pracach zajmujących mniej niż połowę wyznaczonego miejsca przyznaje się punkty wyłącznie za realizację tematu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz