wtorek, 11 października 2011

W związku z piątkowym zadaniem...

Mam poważne obawy związane z jakością Waszych zadań domowych - opis różdżki, stąd ten wpis.
Co trzeba zrobić?
Opisać wykonaną przez siebie różdżkę według punkótw zawartych w karcie pracy, którą otrzymaliście podczas lekcji z panią Justyną.
Ułóżcie jedno, dwa trzy i więcej zdań do każdego punktu. Połączcie wszystkie zdania w wypracowanie. Pamiętajcie o użyciu przymiotników. Napiszcie pracę tak, aby ktoś, kto nie widział różdżki, mógł ją sobie z łatwością wyobrazić.
W punktach dotyczących specjalnych właściwości i przeznaczenia różdżki użyjcie wyobraźni.
Pamiętajcie o akapitach.
Rozmiar pracy - co najmniej strona A5 normalnym (duże kulfony:) - 2 strony A5).

Oto fragment przykładowego opisu przedmiotu. Zwróćcie uwagę, jak wiele tu ciekawych określeń.

Porcelanowa lalka w stroju krakowskim.
Jedną z ulubionych zabawek, jakie miałam w dzieciństwie, była porcelanowa lalka, którą dostałam na szóste urodziny od mojego taty. Kiedy czesałam, przebierałam i wymyślałam przeróżne scenki z jej udziałem, czas stawał dla mnie w miejscu, a wołanie mamy na obiad zawsze było wielkim zaskoczeniem.
Krakowianka miała około trzydziestu centymetrów wzrostu, białą jak alabaster buzię, na której różowiły się delikatne rumieńce oraz złote włosy spływające kaskadami aż do pasa. Rączki i nóżki były drobne i tak samo narażone na stłuczenie jak buzia krakowskiej panny, dlatego bawiąc się zabawką należało uważać, aby przez przypadek nie uderzyć mocniej o kant stołu bądź drewnianą półkę. Oczy porcelanowej dziewczynki były zrobione z niebieskiego szkła i okalały je firanki gęstych rzęs koloru miodowego.
Jednak największym atutem porcelanowej lalki był jej strój, który wszystkie moje koleżanki wprawiał w osłupienie. Krakowianka nosiła białą koszulę z koronkowymi mankietami i kołnierzem, na niej okazale prezentował się bordowy zamszowy serdak bogato wyszywany różnokolorowymi cekinami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz