niedziela, 2 października 2011

Pierwszy tydzień w Hogsto za nami :)

Mam nadzieję, że spodobała się Wam nauka w Szkole Magii, Czarodziejstwa i Nauki. Ja z kolei cieszę się z Waszego zaangażowania, mając jednocześnie nadzieję, że sporo wiedzy i umiejętności zdobytych w nieco inny sposób zostanie jeszcze długa po zakończeniu przygody z Harrym Potterem.

Pora na krtókie podsumowanie.
Co zrobiliście do tej pory?

* Podzieliliście się na domy, nazwaliście je, zaprojektowaliście i wykonaliście herby, wymyśliliście duchy wraz opowiedzieliście ich historie.
* Pisaliście podania do szkoły.
* Określaliście dwa elementy świata przedstawionego powieści: czas i miejsce akcji.
* Wspólnie z panią Justyną wyróżnialiście elementy fantastyczne i realistyczne w powieści.
* Na języku angielskim i niemieckim wykonywaliście ćwiczenia związane z utworem.
* Na technice sporządzaliście różnego rodzaju zdrowe eliksiry owocowo - warzywne. (Nauczymy się jeszcze zapisywać przepisy kulinarne.)

Co w przyszłym tygodniu? A w przyszłym tygodniu mędzy innymi:

* Prosiłam (już kilka dni temu), żeby poszukać w książce wszystkich opisów, nawet najmniejszych, Hogwartu wraz z jego okolicami.
* Informowałam także, że podczas jednego z naszych spotkań spróbujecie przenieść grę Quidditch na ziemię. Każdy dom zapisze zmodyfikowane przez siebie zasady gry (im bliższe będą oryginalnym zasadom Quidditcha, tym lepiej). W piątek zagracie wg własnych zasad podczas lekcji wychowania fizycznego.
* Dokończymy oglądanie "Czarodziejek" i odpowiemy na pytanie, jakie stereotypy (pamiętacie ten wyraz?) powielono w filmie.

W planach jeszcze:

* Konkurs Magicznej Pamięci o lekturze.
* Wybitne postacie Hogwartu.
* Harry i jego przyjaciele - charakterystyka postaci.
* Dyskusja na temat pozytywnych i negatywnych aspektów czarowania (niewykluczony jeszcze jeden odcinek "Czarodziejek" poświęcony temu problemowi).

Jak widzicie, sporo pracy przed Wami. Obywu domom życzę powodzenia w walce o Puchar Domów!

PS Znalazłam już 10 stron z cytatami o Hogwarcie, a jestem dopiero na początku książki!!!
No i sprawdziłam Wasze zeszyty. Dokładnie je przejrzyjcie i uzupełnijcie ewentualne braki.
Prace dodatkowe o baśni oddały, o ile dobrze pamiętam, tylko 3 osoby, hmmm....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz