poniedziałek, 19 września 2016

Nowa klasa, nowe lekcje :). Inauguracja z lekturą w tle.

Karolino, obiecałam, więc piszę :).

Nowy rok szkolny oznacza dla mnie objęcie klasy z nowymi Ananasami :). Te starsze szczęśliwie napisały egzamin gimnazjalny (z polskiego najlepiej w historii szkoły!:) i rozpoczęły naukę w liceach oraz technikach.

Jednakże ten post dedykuję moim Czwartoklasistom, którzy obecnie mierzą się z nowymi wyzwaniami, na przykład lekturowymi. Ogromną radość sprawia mi wielki zapał czytelniczy klasy zaszczepiony przez poprzednią wychowawczynię - Panią Grażynę, za co serdecznie dziękuję :).

Moje Drogie Ananasy, zaczynajmy zatem wspólną podróż. Mam nadzieję, że będzie ona pełna wspaniałych przygód, a pierwsza z nich zaprowadzi nas do zaczarowanego świata Pinokia.

Jak przygotować się do omawiania lektury? Pierwsze wskazówki dla Was pojawiły się podczas lekcji o Mikołajku i jego klasie, kiedy poznaliście pojęcie: świat przedstawiony. Schemat, który wtedy omawialiśmy, doskonale posłuży także do pracy nad powieścią Collodiego. Dla przypomnienia schemat dość mocno zmodyfikowany na potrzeby naszej lektury.

 RADY NIE OD PARADY 
1. Możecie przerysować schemat na dużą kartkę. Zamiast pytań, możecie wpisać własne notatki.
2. Nie trzeba uzupełniać całego schematu, który ma Wam pomóc w uporządkowaniu przemyśleń na temat książki. Na pewno nie przepisujcie całych fragmentów!
3. Schemat może posłużyć jako notatnik. Notatki powinny być jednak krótkie. Zapisujcie przede wszystkim hasła, słowa klucze (imiona bohaterów, cechy wyglądu i charakteru, nazwy miejsc, emocji, które Wam towarzyszą podczas czytania).
4. Jak widzicie, przydadzą się Wam karteczki samoprzylepne (np. takie jak na zdjęciu), żeby zaznaczać najważniejsze fragmenty lektury.


 POWODZENIA! MIŁEJ LEKTURY!

 PS Schemat wychodzi z ramki, ale dzięki temu jest widoczny :).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz