Treść 4 p.
|
3 p.
|
2 p.
|
1 p.
|
0 p.
|
* praca odnosi się do
problemu sformułowanego w temacie
* przedstawia stanowisko
autora
* zawiera trafną i wnikliwą
argumentację
* zachowuje logikę wywodu
(podkreśloną segmentacją tekstu), w tym formułuje wniosek
|
* praca odnosi się do
problemu sformułowanego w temacie
* przedstawia stanowisko
autora
* zawiera trafną argumentację
* w przeważającej części
zachowuje logikę wywodu
|
* praca w przeważającej części
odnosi się do problemu sformułowanego w temacie
* przedstawia stanowisko
autora
* zawiera częściowo trafną
argumentację
|
* praca jest luźno związana z
problemem sformułowanym w temacie
* przedstawia stanowisko
autora
* zawiera próbę argumentacji
|
* praca nie odnosi się do
problemu sformułowanego w temacie
lub
praca nie zawiera
argumentacji
|
Cechy uwzględnione na skali:
1.
Zgodność z tematem – odniesienie do problemu sformułowanego w temacie.
2.
Stanowisko autora wobec problemu (sąd wyrażony pośrednio, sąd wyrażony bezpośrednio
– postawiona teza lub hipoteza).
3.
Trafność i wnikliwość argumentacji.
4. Logika wywodu (błąd rzeczowy
zakłócający logikę wywodu powoduje obniżenie oceny o jeden poziom).
Segmentacja tekstu
1 p. – segmentacja konsekwentna i celowa
0 p. – segmentacja przypadkowa lub brak segmentacji
Styl
1 p. – styl konsekwentny, dostosowany do wywodu
argumentacyjnego
0 p. – styl niekonsekwentny lub niedostosowany do wywodu
argumentacyjnego
Język
2 p. – dopuszczalnych 5 błędów (składniowych,
leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
1 p. – dopuszczalnych 6 błędów (składniowych,
leksykalnych, frazeologicznych, fleksyjnych lub stylistycznych)
0 p. – powyżej 6 błędów (składniowych, leksykalnych, frazeologicznych,
fleksyjnych lub stylistycznych)
Ortografia
1 p. – dopuszczalne 2 błędy
0 p. – powyżej 2 błędów
W przypadku uczniów ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się
1 p. – dopuszczalne 3 błędy
0 p. – powyżej 3 błędów
Interpunkcja
1 p. – dopuszczalne 3 błędy
0 p. – powyżej 3 błędów
W przypadku uczniów ze
specyficznymi trudnościami w uczeniu się
1 p. – dopuszczalne 4 błędy
0 p. – powyżej 4 błędów
Uwaga!
W pracach zajmujących mniej niż połowę
wyznaczonego miejsca przyznaje się punkty wyłącznie za realizację tematu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz