- Uzupełnianie CV (tabeli) na podstawie tekstu - wykonywaliście podobne ćwiczenie przy okazji poznawaniu biografii Andrzeja Perepeczki.
- Świat przedstawiony w powieści (wg mapy mentalnej). Pytania mogą dotyczyć miejsca z lektury, które zaproponowalibyście odwiedzić podczas wycieczki. Warto też przypomnieć sobie, jakie dowody znaleźliśmy w książce na to, że jej akcja toczy się w latach 70 XX wieku. Poznaliście też pojęcie bohatera głównego (pierwszoplanowego),drugoplanowego, epizodycznego.
- Uzasadnienie, dlaczego "Dzika Mrówka i tam - tamy" należy do epiki.
- Odróżnianie pamiętnika od dziennika. Wskazywanie tych różnic. (Otrzymacie dwa teksty. Trzeba będzie napisać, który jest dziennikiem, a który pamiętnikiem i dlaczego.)
- Wskazywanie rodzajów komizmu na podstawie fragmentu powieści.
- Podawanie argumentów, np. czy warto uczyć się języka angielskiego. Pytanie będzie związane z lekturą i naszymi dyskusjami z zajęć.
- Czytanie ze zrozumieniem.
To blog stworzony głównie z myślą o moich uczniach jako "przypominajka" oraz źródło różnorodnych informacji.
piątek, 30 marca 2012
Sprawdzian z "Dzikiej Mrówki"
Dla wszystkich nieobecnych w ostatnim tygodniu, a planujących wizytę na wtorkowym sprawdzianie z lektury, zamieszczam NaCoBezU do tegoż sprawdzianu:
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz