Temat lekcji (i postu) zaczerpnęliśmy z wiersza pt. Miłość ks. Jana Twardowskiego:
Miłość
To oczywiście portret autora :) |
świat zmaglowany
polityka pudło
dom już nie tamten
inna brama
nie wierzący na roratach w kościele
tylko miłość
wariatka ta sama
Film na temat eksperymentu, który stał się wyjściem naszych rozważań.
Na pobudzenie wyobraźni filmik pokazujący drogę z Jerozolimy do Jerycha
oraz prezentacja
Wreszcie sedno sprawy, czyli przypowieść o miłosiernym Samarytaninie w wykonaniu niezapomnianego Krzysztofa Kolbergera:
Interpretacja i analiza okazały się bardzo łatwe. Przypomnienie wiadomości o przypowieści i jej budowie znajdziecie tutaj: PRZYPOWIEŚĆ - LEKCJA INTERAKTYWNA - SCHOLARIS
Z cechami przypowieści zestawiliśmy cechy innych, znanych Wam już gatunków:
BAJKI, BAŚNI, LEGENDY oraz MITU.
Wzbogaciliście swoje słownictwo o dwa związki frazeologiczne: trąby jerychońskie oraz miłosierny samarytanin (dlaczego napisałam małą literą?), a niektórzy wykazali się nawet sprawnością z posługiwaniu się słownikiem frazeologicznym. Dowiedzieliście się, że słowa miłosierny może mieć różne znaczenia.
Zainteresowanych poszerzeniem swoich horyzontów oraz zbioru punktów dodatkowych zapraszam do obejrzenia programu ks. Mariusza Rosika (obydwie części poniżej):
Na koniec przyjrzeliśmy się obrazowi pt.Krajobraz z miłosiernym Samarytaninem autorstwa Rembrandta.
AUDYCJA RADIOWA
Zadanie dla chętnych
Poszukaj w serwisie Youtube ciekawego filmu, który, Twoim zdaniem, ilustruje przypowieść o miłosiernym Samarytaninie. Link do filmu wraz z uzasadnieniem (takim porządnym) swojego wyboru prześlij na mój adres mailowy lub poprzez Librusa.
KONIEC I BOMBA, KTO NIE ROBIŁ NOTATEK TEN... TRĄBA (JERYCHOŃSKA) :).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz